Spoedlevering van kritieke equipment
De uitdaging
De technische dienst van een grote raffinaderij in Nederland ontdekte tijdens een lopende stop dat meer dan 100 stuks PTFE-belijnde reduceerflensen DN300/DN150 beschadigd waren en moesten worden vervangen.
De PTFE liner was zodanig aangetast dat de componenten niet meer ingezet konden worden. Wanneer de flensen niet op korte termijn gerepareerd zouden worden, waren de consequenties voor de eindklant enorm.
Hoe heeft Hanwel geholpen?
Op vrijdagmiddag ontving Hanwel de spoedaanvraag van de klant om 112 stuks reduceerflensen tijdens dezelfde stop te voorzien van een nieuwe PTFE liner. Nadat gedurende het weekend de technische details zijn afgestemd kon de eerste batch flensen op maandagmorgen op transport naar onze fabriek.
Na ontvangst zijn alle flensen gestraald en gecontroleerd, waarbij indien nodig reparatiewerkzaamheden en aanpassingen aan de flensen zijn uitgevoerd.
Het resultaat
In lijn met de vooraf besproken planning is de eerste batch flensen binnen een week afgeleverd bij de klant en is de tweede batch enkele dagen later afgeleverd zodat men stapsgewijs alle componenten kon monteren.
Op deze wijze is de vooraf afgesproken deadline niet alleen gehaald, maar zijn alle flensen uiteindelijk sneller opgeleverd dan verwacht.
Begeleiding van Hanwel
Onderdeel van onze service waren dagelijkse updates waarbij de klant constant persoonlijk op de hoogte werd gehouden van de status en de actuele planning. Dit alles heeft ertoe geleid dat de klant alle flensen nog tijdens de lopende stop heeft kunnen monteren zonder dat er verdere ongeplande stilstand benodigd was.